סקירה שיטתית זו נערכה כדי לקבוע את השפעתן של בדיקות תקופתיות של רכב מנועי על תאונות דרכים ופציעות, בהשוואה לחשיפה פחותה לבדיקות תקופתיות או ללא בדיקות. לחיפוש בספרות נעשה שימוש במסד הנתונים בדיקת רכב במכון בדיקה מחקרים אקולוגיים לא נכללו במיוחד. בוצע גם חיפוש הפוך של התוצאות עם מאגרי מידע אלה ושל סקירות נרטיביות מזוהות אחרות. מתוך 5065 הפניות הייחודיות שחולצו בתחילה, רק שישה מהן עמדו בקריטריוני ההכללה ונבחרו לסקירה: מחקר ניסיוני אחד, שני מחקרי עוקבה עם קבוצת השוואה פנימית, שני מחקרי עוקבה ללא קבוצת השוואה ומחקר מקרה-ביקורת אחד. שני מחברים חילצו באופן עצמאי את המידע בדיקת רכב במכון בדיקה והעריכו את האיכות של כל מחקר. בשל ההטרוגניות של העיצובים וקבוצות ההתערבות או ההשוואה בשימוש, לא נוסתה סינתזה כמותית של התוצאות. מלבד מחקר מקרה-ביקורת, שהראה קשר מובהק בין תאונות דרכים להעדר תעודת בדיקת רכב תקפה, שאר המחקרים הראו ירידה קטנה בשיעורי התאונות (בסביבות 9%), ללא קשר או תאונה גבוהה יותר. בדיקת רכב במכון בדיקה שיעור בכלי רכב עם יותר בדיקות. בכל המחקרים התצפיתיים, הסיכון להטיה מבלבלת שיורית היה משמעותי ויכול היה להסביר את התוצאות. לכן, למרות שהמחקר שנסקר כאן מצביע על כך שבדיקה תקופתית עשויה להיות קשורה להפחתה קלה בתאונות דרכים, ההטרוגניות הבולטת יחד עם הבלבול השיורי הסביר ברוב הדיווחים מנעו מאיתנו בדיקת רכב במכון בדיקה לבסס סיבתיות לקשר זה.